كارجو پلاس كارجو پلاس .

كارجو پلاس

چه مشاغلي بازار كار بهتري در تهران دارند؟

تهران و شهرهاي استان، مركز تجمع شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگ و كوچك است و خوشبختانه يا متاسفانه امكانات كسب و كار و بازار كار به مراتب بهتري و متنوع‌تري در مقايسه با شهرهاي ديگر ايران دارد. اگرچه در شهرهاي ديگر نيز امكان جستجوي كار و فرصت‌هاي شغلي زيادي وجود دارد؛ اما تنوع و مقدار اين آگهي‌ها به هيچ وجه قابل مقايسه با تعداد آگهي استخدام تهران نيست.

براي مشاهده آگهي هاي استخدام تهران كليك كنيد.

با بررسي تعداد آگهي‌هاي موجود در شهرهاي تهران با ساير شهرها در سايت جاب ويژن اين طور نتيجه مي‌گيريم كه بيش از ۷۰% فرصت‌هاي شغلي موجود، مربوط به شهرهاي مختلف استان و شهر تهران است. در اين مقاله جاب ويژن قصد داريم نگاهي داشته باشيم بر بازار كار و آگهي‌هاي استخدام تهران و شرايط جذب نيروي كار در اين شهر و استان و مشاغل پرتقاضا و پركاربرد را با يكديگر بررسي كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

راهنماي جستجوي موقعيت هاي شغلي تهران

جاب ويژن امكانات و فيلترهاي متعددي در اختيار كارجويان قرار داده تا با استفاده از آنها زودتر و بهتر به نتيجه موردنظرتان برسيد. يكي از كاربردي ترين اين امكانات، جستجوي كار و مشاهده فرصت‌هاي شغلي به تفكيك شهر محل سكونت است.

براي اين منظور و براي مشاهده فرصت‌هاي استخدام تهران، كافي است در بخش جستجوي مشاغل، از منوي شهر، شهر تهران را انتخاب كنيد. اين موقعيت‌هاي شغلي در نقاط مختلف شهر قرار دارند و آدرس و محدوده شركت در بخش توضيحات هر آگهي نوشته شده است.

تهران در چه حوزه اي بيشتر اشتغالزايي داشته است؟

آمارهاي به دست آمده نشان مي‌دهد كه بيشتري اشتغالزايي در  بخش خدمات بوده است.

 بر اساس اين نتايج:
۳۴% از نيروي اشتغال (مرد و زن) در سال ۱۳۹۸ در بخش صنعت مشغول به كار هستند.

  • سهم بخش كشاورزي به مراتب كمتر و حدود ۱٫۴ درصد بوده است.
  • بخش خدمات اما بيشترين اشتغال را داشته و ۶۲٫۱ درصد از جمعيت فعال و نيروي كار تهران در اين حوزه مشغول به كار بوده اند.
  • سهم بخش خصوصي از اشتغالزايي و به كارگيري نيروي كار شهري در سال ۱۳۹۸ برابر با ۸۰٫۳% بوده و بخش دولتي ۱۹٫۷ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

در چه حوزه هايي فرصت هاي شغلي بيشتر و بازار كار بهتري وجود دارد؟

در سايت جاب ويژن با انتخاب شهرهاي تهران مي توانيد در تمامي زمينه‌ها و مشاغل، موقعيت شغلي خوبي پيدا كنيد. با اين حال بازار كار و تعداد فرصت‌هاي شغلي در همه مشاغل مانند هم نيست و در برخي مشاغل، آگهي‌هاي شغلي بيشتر و بهتري وجود دارد. در ادامه به برخي از مشاغل پرتقاضاو پركاربرد در آگهي‌هاي استخدام تهران اشاره كوتاهي خواهيم داشت:

برنامه نويسي

برنامه نويسي يكي از مشاغل رو به رشد در جهان است و با توجه به ديجيتالي و آنلاين شدن كسب و كارها، تقاضا و بازار كار بسيار خوبي براي اين موقعيت شغلي ايجاد شده است. تمام شركت‌ها و سازمان‌هاي تهران براي انجام امور مختلف به برنامه نويس پاره وقت يا تمام وقت نياز دارند و با در نظر گرفتن تجمع و تمركز سازمان‌‌ها و كسب و كارها در اين شهر، بازار كار و فرصت‌هاي كاري زيادي براي برنامه نويسان به وجود آمده است.

برنامه نويسان با توجه به مهارت و توانايي‌‌هاي خود در زمينه كدنويسي، در مشاغل مختلف مي‌توانند مشغول به كار شوند. برخي از موقعيت‌هاي شغلي پردرآمد و پرطرفدار براي برنامه نويسان عبارتند از:

  • توسعه دهنده اپليكيشن موبايل
  • تحليلگر توسعه دهنده يا برنامه نويس
  • توسعه دهنده فني مديريت ارتباط با مشتري (CRM)
  • تحليلگر رايانش ابري
  • تحليلگر سيستم كسب و كار
  • توسعه دهنده فني برنامه ريزي منابع سازمان (EPR)

براي شغل برنامه نويسي بيش از تحصيلات به مهارت و دانش و تسلط به زبان‌هاي برنامه نويسي نياز داريد.

حوزه ديجيتال ماركتينگ

در حال حاضر، تحولي عظيم در نحوه مديريت كسب و كارها به وجود آمده و هر شركت و سازماني كه مي‌خواهد از قافله پيشرفت عقب نماند بايد تمركز و سرمايه گذاري زيادي بر برخي بازاريابي ديجيتال يا آنلاين خود بگذارد.

ديجيتال ماركتينگ حوزه‌اي نسبتا جديد است كه تا همين چندسال پيش زيرمجموعه‌اي از واحد بازاريابي و فروش شركت‌ها محسوب مي شد؛ اما به خاطر اهميت بالاي اين حوزه، اكنون در بسياري از شركت‌ها و سازمان‌هاي تهران به عنوان بخش و واحدي جداگانه با ده ها كارشناس و متخصص فعاليت مي‌كند.

برخي از مشاغل موجود در اين حوزه عبارتند از: كارشناس ديجيتال ماركتينگ، كارشناس سئو، كارشناس توليد محتوا، كپي رايترها، ايده‌پردازان و استراتژيست‌ها هر كدام در جنبه‌اي از اين حوزه فعاليت مي‌كنند.

هدف از ديجيتال ماركتينگ، برندسازي و شناختن برند و محصولات به مشتريان، اعتمادسازي و ايجاد وفاداري در مشتري، بازاريابي و در نهايت فروش و سودآوري بيشتر براي سازمان است.

اگر در بخش جستجوي مشاغل سايت جاب ويژن، بعد از انتهاب شهر تهران، گروه شغلي ديجيتال ماركتينگ يا توليد محتوا را جستجو كنيد با شمار زيادي آگهي‌هاي استخدام تهران در اين حوزه مواجه خواهيد شد.

طراحي گرافيك و ويرايش تصوير و ويديو

گرافيست‌ها هم بازار كار خوبي در تهران دارند و هر روز تعداد زيادي آگهي جذب گرافيست در سايت جاب ويژن منتشر مي‌شود. بخش زيادي از اين بازار كار پرتقاضا به خاطر افزايش اهميت حوزه ديجيتال ماركتينگ است. طراحان گرافيك اگرچه در بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلفي مثل چاپ و نشر هم مي‌توانند استخدام شوند؛ اما بخش عمده‌اي از فرصت‌هاي شغلي گرافيست مربوط به حوزه ديجيتال ماركتينگ و تبليغات آنلاين است.

جمع بندي

پايتخت ايران از گذشته مركز تجمع كسب و كارها و سازمان‌هاي ايراني و خارجي بوده و همين موضوع باعث شده بازار كار بسياري خوبي در اين شهر وجود داشته باشد و هرروزه شمار زيادي موقعيت كاري در تهران در سايت جاب ويژن منتشر شود. در صورتي كه تخصص و مهارت خوبي داشته باشيد مي‌‌توانيد به راحتي در سايت جاب ويژن به دنبال كار بگرديد و در مدت زماني كوتاه، موقعيت شغلي مناسب با حقوق و درآمد خوبي براي خود پيدا كنيد.

مطلب مرتبط: وضعيت اشتغال و كاريابي تهران و راهنماي جستجوي كار در تهران

مركزيت تهران باعث تجمع سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلفي در اين شهر شده و همين مساله، فرصت‌هاي شغلي فراواني را در اين شهر به وجود آورده است. بازار كار خوب پايتخت در مقايسه با ساير شهرها باعث شده برخي كارجويان از شهرها و استان هاي ديگر براي جستجوي كار و اشتغال به تهران مهاجرت كنند يا به دنبال فرصت‌هاي شغلي دوركاري در تهران باشند.

از آنجا كه رزومه كاري حرفه‌اي و استاندارد، نقش مهمي در پذيرش يا عدم پذيرش شما توسط كارفرما دارد پيشنهاد مي‌‌‌كنيم اگر هنوز رزومه كاري نداريد به صفحه رزومه ساز رايگان جاب ويژن مراجعه كنيد و با تكميل اطلاعات در چند دقيقه رزومه حرفه‌اي و استاندارد به دو زبان فارسي و انگليسي براي خود بسازيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۲۱ توسط:محيا باقري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :