كارجو پلاس كارجو پلاس .

كارجو پلاس

راهنماي كارجويان براي پيدا كردن كار و بهترين موقعيت‌هاي استخدام

بسياري از ما در دوران كودكي تصوري واقع‌بينانه از كار نداشتيم؛ شايد به اين خاطر كه در دوران كودكي دغدغه‌ي مالي نداشتيم و به شغل به چشم يك سرگرمي نگاه مي‌كرديم. وقتي بزرگ‌تر شديم و مجبور شديم روي پاي خود بايستيم، ديدگاه ما نسبت به كار و شغل، تا حد زيادي تغيير كرد و در حال حاضر مجبور هستيم موقع جستجو در سايت استخدام و كاريابي ، موضوعاتي مثل درآمد را در اولويت شغلي خود قرار دهيم. با اين حال، شخصيت و علاقه‌مندي‌هاي انسان در كودكي شكل مي‌گيرد و درآمد و بازاركار نقشي در ايجاد علاقه به يك شغل در كودك ندارند.

علاوه بر اين، تحولات تكنولوژي باعث شده اند فرايند كار و كاريابي نيز با تغييرات زيادي روبرو باشد و يك كارجوي امروزي براي پيدا كردن موقعيت شغلي دلخواه بايد از روشهاي نوين و جديدي استفاده كند. در اين مقاله راجع به روش‌هاي نوين كاريابي صحبت مي‌كنيم و شما را با دنياي كار در زمان سلطه اينترنت آشنا ميكنيم.

نتايج مطالعات در مورد فرايند جذب و استخدام

بر اساس آمار منتشرشده در سايت jmoreliving.com كارفرماها و كارشناسان منابع انساني تنها ۵ الي ۷ ثانيه براي بررسي رزومه‌ها زمان اختصاص مي دهند. به همين خاطر استفاده از قالب زيبا و استاندارد و نوشتن اطلاعات مختصر و گويا تاثير فوق العاده بالايي در پذيرش كارجويان دارد. طبق مطالعات انجام‌شده، كارفرمايان و كارشناسان منابع انساني موقع انتخاب كارجويان به قابل اعتماد بودن و مسئوليت‌پذيري اهميت بيشتري مي‌دهند و در كمال تعجب، هوش كم‌اهميت‌ترين ويژگي از ديد كارفرمايان بوده است.76% از رزومه‌هاي  كارجويان تنها به خاطر آدرس ايميل غيرحرفه‌اي و نامناسب رد مي‌شوند. به همين دليل حتما ايميل رسمي و كاري خود را كه شامل نام و نام خانوادگي‌تان باشد در رزومه كاري درج كنيد.

در دنياي امروز چطور بايد دنبال كار و استخدام شدن بگرديم؟

تا همين 10-15 سال پيش دفاتر سنتي كاريابي تنها مرجع كارجويان براي پيدا كردن شغل و استخدام شدن بودند. اين دفاتر دفاتر سال‌هاست كه فعاليت مي‌كنند و عملكرد نسبتاً خوبي هم داشته‌اند؛ اما به دلايلي كه در ادامه توضيح مي دهيم كاملاً جوابگوي نياز كارجويان نبودند. اولا كارجويان براي كاريابي اول بايد حضوري به يكي از اين دفاتر مراجعه و اطلاعات و سوابق كاريشان را ثبت مي‌كردند. در ضمن، كارجو براي استفاده از خدمات موظف بود هزينه‌اي را پرداخت كند. علاوه بر اين، كارجو به تمام مشاغل و فرصت هاي استخدام دسترسي نداشت و تنها از طريق مشاور مي‌توانست از چند شغل پيشنهادي باخبر شود.

براي استفاده از خدمات سايت استخدام آنلاين، نيازي به مراجعه حضوري به دفتر يا موسسه نداريد؛ تنها كافي است به كمك  گوشي موبايل يا لپ‌تاپ خود سري به اين وب‌سايت‌ها بزنيد و صدها و هزاران آگهي شغلي مرتبط و مناسب را مشاهده كنيد؛ اطلاعات و شرح وظايف شغلي را بررسي كنيد و بعد در صورت تمايل، براي آن‌ها رزومه بفرستيد. يكي از مهم‌ترين دلايل استقبال بالا از كاريابي آنلاين، گسترش و سهولت استفاده از اينترنت و آنلاين شدن سبك زندگي ما آدم‌هاست. امروزه از كار و تحصيل و خريد گرفته تا تفريح و حتي ارتباطات دوستانه از طريق آنلاين انجام مي‌شود و روز به روز افراد تمايل كمتري به مراجعه حضوري پيدا مي كنند. وب‌سايت‌ استخدام آنلاين جاب ويژن براي پاسخگويي به اين نياز روزافزون به وجود آمده و تحولي عظيم در نحوه جستجوي كار ايجاد كرده است.

علاوه بر موقعيت‌هاي شغلي مرتبط، ميتوانيد از ساير فرصت‌هاي استخدامي، شرح شغلي و سطح حقوق آن‌ها هم باخبر شويد و شايد همين موضوع شما را به فكر تغيير مسير حرفه‌اي و تقويت مهارت‌هايتان هم بيندازد.

سايت هاي كاريابي آنلاين مثل جاب ويژن فاصله و شكاف بين كارجو و كارفرما را كمتر كرده‌اند و شفافيت بيشتري هم براي كارفرما و هم براي كارجو فراهم كرده اند.

 كارجوي امروزي امكان جستجوي دقيق موقعيت‌هاي شغلي را دارد

سايتهاي كاريابي آنلاين در زمينه جستجوي كار و استخدام تخصص دارند و بهتر از هركسي مي‌دانند كه چه شغلي براي چه كارجويي مناسب است. به همين دليل با راهنمايي‌ها و مشاوره‌هايي كه به كارجويان مي‌دهند آن‌ها را در يافتن شغل مناسب ياري مي دهند. وب‌سايت‌هاي جستجوي كار آنلاين مثل جاب ويژن، ده‌ها فيلتر جستجو و خدمات و امكان ويژه دارند كه كارجويان به كمك آن‌ها مي‌توانند جستجوي خود را محدود كنند و هدفمندتر و دقيق‌تر دنبال موقعيت هاي شغلي مناسب و منطبق بگردند.

كارفرما بازخوردش در مورد رزومه و درخواست شغلي كارجو را به او اطلاع ميدهد

كارجوياني كه رزومه خود را از طريق سايت جاب ويژن ارسال مي‌كنند مي‌توانند بازخورد و نظر كارفرما را مشاهده كنند. در صورتي كه رزومه شما مورد تائيد قرار بگيرد به كارجو اطلاع داده مي‌شود و حتي اگر رزومه رد شود هم دلايل رد شدن رزومه از ديد كارفرما به اطلاع كارجو خواهد رسيد. به‌اين‌ترتيب، كارجويان مي‌توانند به كمك اين بازخوردها متوجه نقاط ضعف خود شوند و با تقويت آن‌ها موقعيت شغلي بهتري پيدا كنند.

خدمات كاريابي رايگان شده است


يكي از مزاياي مهم كاريابي انلاين اين است كه وب‌سايت‌هاي استخدامي مثل جاب ويژن تمام خدمات و سرويس‌ها را به‌صورت كاملاً رايگان در اختيار كارجويان قرار مي‌دهند. به‌اين‌ترتيب، شما بدون اينكه هزينه‌اي بپردازيد فقط با جستجو در سايت جاب ويژن مي‌توانيد صدها آگهي شغلي را مشاهده كنيد و در صورت تمايل، رزومه خود را برايشان بفرستيد.

حرف آخر

كاريابي آنلاين به وبسايت هاي آنلايني گفته مي شود كه نقش واسطه بين كارجو و كارفرما را بر عهده دارند و خدمات شغل يابي و استخدام و كارمند يابي مختلف را به آنها ارائه مي‌كنند. تا همين ۱۰-۱۵ سال پيش، بخش عمده فعاليت‌هاي شغل يابي به دفاتر و مؤسسات كاريابي حضوري و سنتي اختصاص داشت كه به دو شكل دولتي و خصوصي فعاليت مي‌كردند، ولي با گسترش دسترسي همگان به اينترنت و ديجيتالي شدن كسب‌وكارها، اين مؤسسات هم به سمت آنلاين شدن پيش رفتند و در حال حاضر وب‌سايت‌هاي كاريابي آنلاين مختلفي در ايران راه اندازي شده اند.

سايت استخدام آنلاين جاب ويژن با خدمات و امكانات متعددي كه دارد مورداعتمادترين و پربازده‌ترين سايت كاريابي ايران شناخته مي شود و تاكنون توانسته به صدها و هزاران كارجو در پيدا كردن شغل موردنظر و استخدام شدن كمك كند. با مراجعه به صفحه فرصت‌هاي شغلي جديدترين آگهي‌هاي استخدام تهران و ساير شهرها را ببينيد و با توجه به مهارت‌ها و علاقه‌مندي‌تان براي آن‌ها رزومه بفرستيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۵۳ توسط:محيا باقري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :