كارجو پلاس كارجو پلاس .

كارجو پلاس

بررسي شرايط استخدام كارگر در شهر كرج و زندگي در استان البرز

سهم شركت‌هاي مهم كرج از استخدام كارگر توليدي

بدون شك، شركت‌هاي داروسازي‌هاي بزرگي كه در شهرك‌هاي صنعتي مختلف در حاشيه‌ي شهر كرج قرار دارند، از مهم‌ترين كارخانه‌هاي اين شهر هستند. اين داروسازي‌ها، سهم زيادي از استخدام كارگر در كارخانه هاي كرج را به خود اختصاص داده‌اند. البته، استخدام كارگر توليدي در شركت‌هاي داروسازي به دليل حساسيت بالاي كار، شرايط سخت‌گيرانه‌اي در مقايسه با ساير شركت‌ها دارد. به غير از كارخانه‌هاي داروسازي، كارخانه‌هاي ديگري نيز در شهرك‌هاي صنعتي شهر كرج قرار دارند كه فرصت‌هاي استخدام كرج را به همين واسطه افزايش داده و مشاغل زيادي براي نيروهاي كار متخصص در رشته‌هاي متنوع فرآهم آورده است.

زندگي در كرج چگونه است؟

مهاجرت شغلي به كرج تنها در صورتي كه يك كار مناسب با حقوق و مزاياي خوب در اين شهر پيدا كرده باشيد، توجيه پذير است؛ زيرا به دليل تقارن موج جمعيتي با بازه‌ي سني استخدام، در حال حاضر مهاجرت به كرج به اميد پيدا كردن فرصت شغلي، كار چندان هوشمندانه‌اي نيست. با اين حال امروزه شهر كرج پر از فرصت‌هاي كسب‌وكار است و تعداد زيادي شهرك صنعتي در اطراف مركز استان البرز وجود دارد كه فرصت‌هاي استخدامي شهر كرج را بسيار بالا برده‌اند.

شهر كرج همواره يكي از شهرهاي مهاجرپذير كشور بوده است. در گذشته، به دليل مجاورت كرج با تهران و همچنين مجاورت با شهرك‌هاي صنعتي متعدد در حاشيه‌ي اتوبان تهران-كرج، اين شهر ميزبان مهاجراني بود كه از شهرستان‌ها به اميد پيدا كردن شغل به اين شهر مهاجرت مي‌كردند.

شهر كرج در گذشته يكي از بهترين شهرهاي ايران از  نظر خوش آب و هوايي بود؛ اما با ساخت شهرك‌هاي صنعتي متعدد در اطراف اين شهر، امروزه، كرج يكي از آلوده‌ترين شهرهاي ايران است. همچنين، قيمت مسكن بالاتر رفته است و كرج به يكي از گران‌ترين شهرهاي ايران براي زندگي تبديل شده است.

شركت ماديران كرج

كارخانه‌ي بزرگ ماديران در حال حاضر در حال جذب نيروي انساني است و درآينده، فرصت‌هاي شغلي مختلفي در اين كارخانه براي نيروهاي كار تخصصي و غيرتخصصي ايجاد خواهد شد. همچنين اين كارخانه، سهم زيادي از استخدام كارگر در كارخانه هاي كرج خواهد داشت.

اين كارخانه قرار است در آينده بزرگ‌ترين كارخانه‌ي توليد كننده‌ي لوازم خانگي در ايران باشد. ماديران كه در سال ۱۳۴۳ تأسيس شده، بزرگ‌ترين توليد كننده‌ي محصولات IT در ايران است. به علاوه، ماديران بهترين برند تلويزيون ايراني، يعني ايكس ويژن را توليد مي‌كند.

شرايط كار كردن و استخدام در كارخانه‌ي توليد لوازم خانگي ماديران بسيار مناسب است و به كارجوياني كه علاقه‌مند به كار كردن در كارخانه‌هاي كرج هستند، توصيه مي‌كنيم كه براي اين برند مطرح لوازم خانگي ايران، رزومه خود را بفرستند.

آيا كارگران ساده براي استخدام در كارخانه‌هاي كرج نياز به تحصيلات دارند؟

بيش از ۴۹ درصد از آمار بيكاري در استان البرز، در سال ۱۳۹۸، مربوط به قشر داراي تحصيلات دانشگاهي بوده است و تنها 8/31 درصد از آمار شاغلين در اين استان داراي تحصيلات دانشگاهي بوده‌اند. علاوه بر اين، فارغ‌التحصيلان مقطع دبيرستان و پيش‌دانشگاهي نيز دقيقا سهم‌هاي مشابهي از آمار بيكاري و اشتغال استان البرز را دارند. بنابراين، اگر مي‌خواهيد شانس خود را براي استخدام در اين استان بالا ببريد، نيازي نيست كه مدرك تحصيلي ديپلم يا دانشگاهي داشته باشيد. استان البرز يك استان صنعتي است و مشاغل خدماتي زيادي هم دارد و خيلي از فرصت‌هاي شغلي در اين استان مخصوص نيروهاي تخصصي است كه نياز به مدرك تحصيلي دانشگاهي دارند؛ اما همچنان آمار استخدامي‌ها با مدارك تحصيلي پايين‌تر از ديپلم بسيار بالا است كه نشان از وجود فرصت‌هاي شغلي زياد براي كارگران ساده مي‌دهد.

در سال 1398 از حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام كرده در مراكز كاريابي شهر كرج، بيش از ۵ هزار نفر داراي مدرك تحصيلي ليسانس يا بالاتر و بيش از ۶ هزار و ۱۰۰ نفر داراي مدرك ديپلم بوده‌اند.

از ۲۷۵۵ نفر آمار استخدام كرج در سال ۱۳۹۸، بيش از ۱۰۰۰ نفر داراي مدرك تحصيلي دبيرستاني و بيش از ۱۲۰۰ نفر داراي مدرك تحصيلي بالاتر از ديپلم بوده‌اند. با توجه به آمار متقاضيان كار داراي تحصيلات بالاتر از ديپلم در مقايسه با متقاضيان كار داراي تحصيلات دبيرستاني، مي‌توان مشاهده كرد كه بسياري از فرصت‌هاي كار ثبت شده در شهر كرج، فرصت‌هاي كار غيرتخصصي بوده‌اند.

استخدام كارگر در شركت‌هاي داروسازي شهر كرج چه شرايطي دارد؟

از آنجايي كه كارخانه‌هاي داروسازي، مكان‌هايي حساس و پر از دستگاه‌هاي ظريف، گران قيمت هستند، معمولا از كارگران انتظار مي‌رود كه شرايط زير را داشته باشند:

آشنايي با زبان انگليسي

داشتن حداقل مدرك ديپلم

سابقه‌ي كار در صنايع مشابه مثل كارخانه‌هاي توليد مواد شيميايي و فرآورده‌هاي بيولوژيك

صنعت اصلي استان البرز و شهر كرج، صنعت داروسازي است و تقريبا تمامي داروسازي‌هاي مهم كشور در حاشيه‌ي شهر كرج قرار دارند. اين كارخانه‌ها، علاوه بر نياز به نيروي كار تخصصي به نيروي كار غيرتخصصي و كارگر ساده هم نياز دارند. البته، حتي استخدام كارگر در داروسازي كرج، شرايط خاص خودش را دارد.

از آن جايي كه اكثر اين شركت‌ها، وابستگي زيادي به دولت دارند، تنها كارگران داراي كارت پايان خدمت يا معافيت از خدمت سربازي را استخدام مي‌كنند.

شرايط كاريابي و استخدام كارجويان رشته‌هاي علوم زيستي و داروسازي

از آن جايي كه مهم‌ترين صنعت استان البرز، صنعت داروسازي است، بزرگ‌ترين شركت‌هاي داروسازي و توليد فرآورده‌هاي بيولوژيك در شهرك‌هاي صنعتي اطراف شهر كرج قرار دارند. از مهم‌ترين اين شركت‌ها مي‌توان به گروه داروسازي بركت اشاره كرد كه يكي از مهم‌ترين محصولات دارويي آن، واكسن كرونا به نام كووبركت است كه به زودي وارد بازار مي‌شود. همچنين اين شركت دارويي با نماد «بركت» يكي از قوي‌ترين نمادهاي فعال در بورس اوراق بهادار كشور نيز است.

شركت داروسازي آريوژن فارمد نيز از مهم‌ترين شركت‌هاي دارويي و توليد كننده‌ي فرآورده‌هاي بيولوژيك است كه به طور تخصصي در زمينه‌ي توليد واكسن و آنتي‌بادي‌هاي مونوكلونال فعاليت دارد. اين شركت نيز نيروهاي انساني خود را از ميان فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي داروسازي، زيست‌شناسي، شيمي و بيوتكنولوژي جذب مي‌كند و يكي از بهترين فرصت‌هاي استخدامي كرج براي فارغ‌التحصيلان اين رشته‌ها را فراهم آورده است.

يكي ديگر از شركت‌هاي داروسازي مهم كرج شركت سيناژن است كه به طور تخصصي در زمينه‌ي توليد داروهاي نوتركيب و فرآورده‌هاي بيولوژيك مثل فاكتور VIII انعقادي خون فعاليت دارد و يكي از بهترين شركت‌ها براي استخدام فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي زيست‌شناسي و بيوتكنولوژي در كشور است.

براي مشاهده موقعيت‌هاي استخدامي كرج در اين شركت‌ها به سايت استخدام آنلاين جاب ويژن مراجعه كنيد و در صورت تمايل براي آن‌ها رزومه‌تان را بفرستيد.

 

New layer...

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۵۶ توسط:محيا باقري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :